torstai 17. joulukuuta 2009

Sadetta



Viela toinen natti kuva Eilatin aalloista eilen.  Eilatissa olen viimeksi kaynyt vuonna 1995 ja silloinkin vaan Suomesta lomailevaa serkkutyttoa tapaamassa. Jotenkin vihreat ja vehreat maisemat kiinnostavat enemman. En harrasta sukellusta enka pida isoista hotelleista.
Nyt ukkonen jyrisee, ja on satanutkin jonkun verran. Pohjoisessa on sadepilvitutkan mukaan tullut vetta aika mukavasti. Se onkin tarkeaa, kun siella satanut vesi valuu Gennesaretin jarveen ja sita kautta meidan vesijohtoihimme. Kotikaupunkini sadevedet valuvat etupaassa katuviemareihin ja sita kautta mereen.

4 kommenttia:

ebrufin kirjoitti...

Teillakin vihdoin sataa;) On se vaan mukavaa pitkan kuuman kesan jalkeen.

Taalla sataa nytkin, ja tata on luvassa jatkossakin.

Hyvaa viikonloppua!

Lissu kirjoitti...

Johan on hieno kuva - kuvana. Ei ihan turistienhoukutusmainokseen kuitenkaan.

Jael kirjoitti...

Ohoh,onpa viimeistä Eilatin vierailusta kulunut aikaa! Itse olin viimeksi vuonna 2004, eksän kanssa. Onhan siitäkin aikaa ja olisi kiva taas käydä siellä.
Mua harmittaa kun nuo vedet menevät hukkaan. Täälläkin katsoin,kun talon sellaista putkesta valuu katon vedet ihan hukkaan,sen sijaan ,että ne kerättäisiin ja käytettäisiin vaikka puutarhan kasteluun. Itse laitoin nyt jonkun astian ikkunan ristikkojen kohdalle,mutta se on vain pientä se...

Leena Lumi kirjoitti...

Vielä ihanampaa! Ah!, minä rakastaisin sukeltaa tuonne...Mieheni aamulla kiukutteli pakkasesta. Täällä ollut jo -20 ja joka talvi ollut jopa -30. Hän hoki töihin lähtiessään, että 'minä en vietä pakkaskausia Suomessa eläkkeellä, en vietä'. Ans kattoo, mistä me löydytään.
(Lueppa mun joulupakina Hyvästi täydelliset joulut!)